Autor tesktu: Po02.
Data publikacji: 02.07.2000 20:49.

Źródło: [url]http://www.counter-strike.pl[/url]

Animacja. Co odpowiada za jej płynność? Są to tak zwane FPS'y. Cóż to takiego? Z angielskiego Frames Per Second - liczba klatek animacji na sekundę. Tłumacząc polski na polski, jest to liczba klatek (pełnoekranowych obrazów), którą nasz komputer da radę wyświetlić podczas jednej sekundy. Im więcej FPS'ów tym szybciej obraz renderowany (generowany) przez kartę graficzną jest wyświetlany na monitorze. Czyli im więcej fps tym szybciej działa gra. Im lepszy sprzęt tym więcej fps.
Nasz cel? Zwiększyć liczbę klatek (fps).

Na początek dwie metody na poznanie liczby klatek, jaką wyciąga nasz sprzęt:

1. cl_showfps "1" - pokazuje w lewym górnym rogu ekranu liczbę klatek na sekundę. Wpisujemy to w konsoli lub w bezpośrednio w configu.

2. net_graph - komenda wyświetla liczbę klatek, loss oraz choke. Możemy wpisać wartości 1, 2 lub 3. Proponuję ustawić net_graph "3".


-Tryby grafiki-
Mamy do dyspozycji trzy tryby wyświetlania grafiki.

Direct 3D - najbardziej fpsożerny. Grafika bardziej szczegółowa.

OpenGL - średnia grafika, jednakże dużo więcej FPS.

Software - słaba grafika, przydatne gdy uruchamiamy CS na baaardzo archiwalnym komputerze.

Gdy używamy trybu Direct 3D będziemy odczuwać opóźnienie na myszce, aby się tego pozbyć wystarczy wpisać do configa komendę gl_d3dflip "1".
Rozdzielczość. Im większa rozdzielczość tym większy wysiłek komputera podczas generowania scen 3D. Co za tym idzie jeśli mamy rozdzielczość 1600x1200 będziemy mieli mniej FPS niż Ci, którzy grają na 640x480. No, chyba, że mamy dobry sprzęt :). Należy jednak pamiętać, iż nie ma dużej różnicy pomiędzy rozmiarem 640x480 a 1024x768. Chociaż dla niektórych te kilka FPS to bardzo dużo. Synchronizacja pionowa
Wyłączyć tą opcję możecie w ustawieniach karty graficznej, daje kilkanaście a czasem nawet kilkadziesiąt FPS więcej.


-Sterowniki-
Tutaj są dwie opcje.

1. Gramy na najnowszych sterownikach karty graficznej.

2. Dobieramy starsze, lecz bardziej stabilne wersje.

Czemu taki rozłam? Otóż różnie to bywa, niektórym najnowsze sterowniki pomagają w uzyskaniu większej liczby klatek, zaś inni mają optymalną liczbę FPS na sterownikach dostarczonych na przykład wraz z Ich kartą. Pamiętajcie żeby nigdy nie instalować sterowników "na siebie". Wpierw odinstalujcie starą wersję.
Ja osobiście jestem zwolennikiem najnowszych wersji driver'ów, aczkolwiek nie warto eksperymentować z różnymi beta wersjami.
Sterowniki do kart graficznych z chipsetem NVIDII pobrać możecie tutaj:

[url=http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp]klik[/url]

Zaś posiadacze kart firmy ATi sterowniki do tych urządzeń ściągną tutaj:

[url=https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27]klik[/url]

-Modele-

Aby uzyskać większą liczbę klatek możemy ściągnąć specjalne modele broni oraz postaci. Są to odpowiednio HighFPS Weapons oraz HighFPS Models.
Co to nam daje? Modele postaci są bardzo uproszczone (prostokątne głowy itd.), zaś broń jest niewidoczna. Jest to nic innego jak r_drawviewmodel "0" ale z dźwiękiem przeładowywania. Oba rodzaje modeli do ściągnięcia tutaj:
[url=http://www.counter-strike.pl/download/]klik[/url]

-System-

To, czy mamy czysty OS w dużej mierze wpływa na szybkość komputera a co za tym idzie także Counter-Strike'a.
Przede wszystkim polecam użyć programu Ad-aware:

[url=http://www.lavasoft.de/default.shtml.en]klik[/url]

Dzięki niemu wykryjemy wszelkie programy i skrypty śledzące nasze poczynania, jak się zapewne domyślacie pożerają one moc obliczeniowa procesora.

-DirectX-

Są wersje 8x oraz 9x.
Do Counter-Strike'a poleca się wersję z numerem 8, najlepiej 8.1b:

[url=http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?productID=9C954C37-1ED1-4846-8A7D-85FC422D1388&freetext=&DisplayLang=en]klik[/url]

Można też użytkować wersję 9x, pobierzecie ją z tego samego linka.

Są jeszcze komendy, jednakże możecie je zobaczyć wchodząc tutaj i zobaczyć prawdziwą wersję:
[url=http://www.counter-strike.pl/poradniki/?poradnik=cs02]klik[/url]

Źródło: [url]http://www.counter-strike.pl[/url]

Artykuł pochodzi ze strony www.crysis.pl. Jego adres to:
https://bezstrachu.pl/articles/show/10

© 2007 Bezstrachu.pl